Processorer ( 11 )
Grafikkort ( 45 )
Software ( 11 )
Ram ( 1 )
Harddisk ( 2 )
Andet ( 9 )
Alle ( 79 )
Grafikkort i November 2011 (Nicki (GWiZ)) kl. 06:09, 12-11-2011

Edb-Tidende lukket på ubestemt tid (mads) kl. 07:49, 13-08-2010

Tylersburg & Bloomfield - Nej det er ikke et Advokatfirma! (Erik Winther) kl. 02:50, 11-07-2009

Ny server, nye problemer (Nicki (GWiZ)) kl. 11:30, 20-10-2008

Diablo III annonceret (Clintin) kl. 21:46, 30-07-2008

Nvidia frigiver Geforce GTX 280/260 (Steffan) kl. 22:32, 27-07-2008

Anmeldelse af Crysis (EG) kl. 00:45, 14-07-2008

Zepto lancerer Nox-serien (Kufad) kl. 18:05, 03-07-2008

DirectX 11 inkluderer Raytracing (MIck) kl. 12:30, 24-06-2008

Opera 9.5 frigivet (Kufad) kl. 11:32, 13-06-2008

Kommende spil til PC i år 2005

Skrevet af Nicki T Hansen (GWiZ), 10. februar 2005.

År 2004 var et fantastisk år mht. nye PC-spil. FPS genren havde kæmpe succeser med Half-Life 2, Doom 3 og Far Cry. I år ser det ud til at der kommer endnu flere spil, som har potentialet til at blive klassikere. Der er også flere spil, der, næsten som forventet, har udskudt deres udgivelsesdato til 2005 - f.eks. Black & White 2, S.T.A.L.K.E.R og Star Wars: Republic Commando. Der er også nogle potentielle "sleeperhits", som jeg også ser på i denne artikel. (Bemærk at der er mange billeder, så loadetiden kan være lang.)


Hvor sidste års hits primært var i First Person Shooter-genren (FPS), ser det ud til at spektrumet er mere spredt i år. Personligt ser jeg frem til et fremragende år for Rollespil (RPG) og Real-time strategispil.


Men nok om hvad jeg synes. Nedenfor vil jeg vise, så vidt muligt, nye billeder af spil der skulle udkomme i 2005, og lad mig straks sige, at der virkelig er nogle perler imellem.

KNIGHTS OF THE OLD REPUBLIC II: THE SITH LORDS
This party's over!
Ah, man mindes det første KOTOR. Bemærk de bløde skygger.

KOTOR2 skulle udkomme til PC allerede i næste uge, og er kommet til XboX allerede. Jeg fortsætter med lidt flere stemningsbilleder.


Kilde: ign.com
Vi bemærker os at man kan få højere level i Kotor 2, her er indikeret at man i hvert fald kan nå 25, modsat 20 i det originale Kotor.


Nærværende skribent kender ikke historien til Kotor 2, da det at spille xbox-versionen nærmest er helligbrøde, men at den er skrevet af Chris Avellone og Feargus Urquhart (mændene bag Fallout, Planescape: Torment, Baldur's Gate og Icewind Dale) værner for historien.

Your feeble skills are no match for the power of the Dark Side!
Her er de bløde skygger slået fra - det må være xbox versionen. :P

Gamespot har lavet et kort preview. Her er et uddrag:

"As expected, the PC version of the game looks and plays a lot better than the Xbox version. Not only does the PC support higher resolutions and antialiasing, but it also features higher-resolution textures. Meanwhile, the frame rate is generally very smooth and fluid, which is a sharp contrast to some of the low frame rates in the Xbox version."
Kilde: Gamespot


Denne gang ser det ud til at vi får "rigtige" jedi kapper, der svinger rundt når vi laver "Force Swing-Around-in-Slo-Mo"

Ifølge det officielle site for Knights of the Old Republic 2: The Sith Lords er systemkravene som følger:
1 GHz CPU
256MB RAM
OpenGL 1.4 kompatibelt grafikkort (Radeon 9200 eller GeForce4 Ti).

Spillet udkommer 11. februar 2005.

DUNGEON SIEGE II

Man må sige at Gas Powered Games er ide-rige mht. fjender

2002's moderate RPG hit Dungeon Siege får endelig en fortsættelse i 2005. Gas Powered Games har igen stået bag, og spillet ser ud til at forbedret meget ifht. det første. Lad os bare håbe at spillet ikke er så enormt krævende som det første var.


Tinkerbell with a twist

Gamespy har lavet et preview af spillet, og her er et uddrag:

""Dungeon Siege II is all about party-based combat ... we want to give the player more choices," [Lead Designer Kevin Lambert] explained, firing up a demo. Gas Powered Games also listened to fans to give them what they wanted: in particular, more story! Characters now have deep backgrounds and the world is fully fleshed out, more akin to classic Bioware RPGs. Characters have their own likes and dislikes, and may attack one another if they get on each others' nerves."
Kilde: Gamespy PC


Imponerende dybde i billedet.

Den officielle hjemmeside kan forefindes her: Dungeon Siege II

Release datoen for Dungeon Siege II er foreløbigt 16. Maj 2005. Der er ikke udgivet systemkrav endnu.

THE MOVIES

Da rumvæsnerne valgte kvinden i forgrunden begik de en fejl, kun 2 meter ved siden af stod verdens første gravide mand.

Man kan sige meget om Peter Molyneux, men nyskabende har han været lige siden han startede Bullfrog og udgav Populous i 1989. The Movies er et twist på "Theme" spillene, "Theme Moviestudio", kan man vel kalde det. Ideen er rigtig god, men man kan frygte for udførelsen. Udseendemæssigt er der dog ikke noget i vejen, som man kan se på de mange billeder. Vi må bare krydse fingre.


Vinklen på de lærreder indikerer at det er Spiderman der bliver optaget.

Gamespy har interviewet Adrian Moore, en af designerne på The Movies. Her er et uddrag:

"Players can create just about any movie they want to. There are more than 40 sets available, each customizable in a variety of ways to make them look different from movie to movie. To create a movie, all the player needs to do is create a storyboard, create a script, assign actors, and start filming. It is all relatively simple."
Kilde: Gamespy



Facinationen af skallede mænd har tiltrukket biografgængere i årevis. Her er et billede fra filmen "Kampen om Kammen".

Den officielle hjemmeside kan findes her: The Movies

The Movies er sat til udgivelse den 15. Marts 2005. Der er ikke lavet minimumskrav endnu.

AGE OF EMPIRES III

Se reflektionerne i vandet, og.. bare se det hele!

Age of Empires III er kun blevet afsløret for kort tid siden, men er sat til udgivelse allerede i anden halvdel af 2005 (dvs. sikkert lige før jul). Jeg er ovenud imponeret af den fantastiske grafik, som sætter samtlige andre RTS grafikmotorer, optil nu, til skamme. Her er nogle flere stemningsbilleder


Dette er et billede af et fremtidigt kasino.


Se isbjørnene i toppen. Hvor fedt er det ikke?!

ign.com har fået et interview med Ensemble Studios, det kan læses her: AoE III Interview
Her er et uddrag:

"The Age of Empires III engine is a fully DX9, Shader 3.0 compliant engine with more technical bells and whistles than any other PC game to date. As you can see from the screenshots, we have a world that feels bright and sunny, but with a softness and depth that hasn't been seen before. From things like self-shadowing to HDR (high dynamic range) lighting to water that has proper Fresnel reflectance properties, this is a very high-end graphics engine.

We've also integrated physics into the game in a big way. When units are blown up by cannon fire, we use ragdolls to bounce them around the world, off of rooftops, and down cliffs. As buildings take artillery damage, pieces of the building realistically break off and fall down with proper collision modeling. When you throw in hundreds of integrated animations per unit, the overall effect is quite impressive." (Min fremhævning. -red.)
kilde: ign.com


"Vi vinder det her!" - Engelsk Officer, år 1775.

Til de der ikke kunne lide afstikkeren Age of Mythology, har Ensemble Studios udtalt at AoE III går tilbage til rødderne på de to første, og at AoM var et eksperiment, hvor de kunne teste nye ting.


Jeg har ikke set mere stilfuldt nattebillede siden Beasts and Bumpkins

Den officielle hjemmeside kan forefindes her: Age of Empires III

Som skrevet ovenfor er Age of Empires III planlagt til udgivelse i anden halvdel af 2005. Der er ikke sat minimumskrav endnu.

BATTLEFIELD 2

Bemærk at jagerflyet skygger på sig selv, en detalje mange store spil udelader.

Da Battlefield serien ikke er noget jeg personligt har gjort mig meget i, vil jeg istedet for bare at skrive "noget" linke til interviews og previews af spillet.

Først har Gamespy lavet et preview fra deres besøg på E3. Her er et uddrag:
"At first blush you might think such a sequel wouldn't offer much more than, say, the excellent Desert Combat modification for the original Battlefield. A few minutes of gameplay sets things straight, however: this is a brand-new game that keeps the core Battlefield feel while kicking everything else up a notch, especially the gameplay itself." (Min fremhævning - red.)
Kilde: Gamespy PC.


Her er et eksempel på bykamp.

Games Fusion har interviewet udviklerne fra DICE, og her er et uddrag:
The new rendering engine, developed from scratch for BF2, is completely shader driven, and is written to utilize the full potential of next-generation graphics hardware. One of the major improvements over the first Battlefield installment is that in the new rendering engine, every pixel you see on screen is dynamically lit and shadowed from multiple light sources. (Min fremhævning - red.)
Kilde: Games Fusion.



I betragtning af hvor mange spillere der kan være med, er figurerne meget detaljerede, som det ses her.


Læg mærke til at lygtepælen skygger ned på tanken.

Den officielle hjemmeside er her: Battlefield 2

Battlefield er planlagt til udgivelse i andet kvartal (april-maj-juni), og minimumskravene er som følger:

1.5Ghz Processor
512mb RAM
128mb Grafikkort (med minimum 1.4 shaders) Dvs. at GeForce 3 og 4 ikke kan benyttes til dette spil.


GRAND THEFT AUTO: SAN ANDREAS

"May I please borrow your car for medical purposes?"

Den længeventede fortsættelse til Grand Theft Auto: Vice City er endelig på vej til PC.


Det var aldrig grafikken som GTA levede højt på, og det er det stadig ikke.

Denne gang befinder vi os i starten af 90'erne, hvor hovedpersonen, Carl, står anklaget for mordet på sin egen mor!


Showdown at the O.K. Suburb, make sure to bring chicken and watermelons

Vice City var så stor en success, at Haitianere overalt samledes for at protestere imod dets salg. Sker det samme monstro for San Andreas?

I'm in 'da club.
En anden måde at "Get rich or die trying"?

På trods af spillets grafiske mangler, glæder jeg mig til San Andreas endelig kommer til PC.

Den officielle hjemmeside forefindes her: Grand Theft Auto: San Andreas

Spillet forventes på gaden den 15. september 2005, og systemkrav er ikke udgivet endnu.

THE ELDER SCROLLS IV: OBLIVION

Mmm, high-definition rendering.

Det fjerde spil i Elder Scrolls serien har været ventet lige siden Morrowind (det tredje spil i rækken). Morrowind satte standarden for 3D-rollespil rettet primært imod single-player, og Oblivion skulle tage titlen herefter. Udfra de billeder der er blevet udgivet, ser Oblivion til at hamle op med de bedste 3D-action spil, hvilket er imponerende i betragtning af hvor meget større spillet bliver. Flere stemningsbilleder følger.


Soylent Rød Fluesvamp... is people!

HomeLAN Fed har interviewet Ashley Cheng, en af programmørerne på Oblivion, og her er et uddrag:

"We spent over a year working on the technology with a big focus on pixel shaders. In particular we're using normal maps (for lighting), diffuse maps (for color), specular maps (for shininess), and parallax maps (for geometry detail). There are also specific shaders for skin, hair, water, and many other things."
Kilde: HomeLAN Fed


Indendørs-rendering ser også udemærket ud.

Gamespy har previewet spillet. Her er et uddrag:

"The Oblivion team actually developed three entirely new combat systems and did extensive testing on them all before settling on the one that will be in the final game. The basic idea of Oblivion combat is to impart the 'kinetic energy feeling' of guys bashing each other with swords. The game will have a number of special moves available and blocking is actively under player control, not automatic. As a result, timing moves, shielding yourself, and responding to the enemy becomes a key strategy in fighting. The team also didn't shy away from the gore either. It isn't over the top or gratuitous, but it does fall in line with the design philosophy of trying to make the game as realistic as possible. Basically, when you really smack someone with a sword, you expect a certain level of blood to come spewing out, so the team is trying to fulfill those expectations." (Min fremhævning - red.)
Kilde: Gamespy


Anduríl forged from the shards of Narsil... eller er det?

Oblivion skulle blive mere "fokuseret" ifht. Morrowind, hvilket i nærværende skribents øjne er en god ting, da Morrowind hurtigt blev meget uoverskueligt, og de enkelte personer blev skøjtet henover.


Mmm, high-definition rendering... igen.

The Elder Scrolls IV: Oblivion er blevet previewet af hardwaretidende, og her er et uddrag:
"Det særligt interessante ved Oblivion er, at dette spil grafisk ser ud til at blive et af de flotteste nogensinde, og kombineret med formodentlig særligt fremragende indhold, kan Oblivion meget vel blive det hidtil mest imponerende computerspil." (Min fremhævning - red.)
Kilde: HardwareTidende


Burde denne ikke være i en labyrint?

Spillets officielle hjemmeside kan findes her: The Elder Scrolls IV: Oblivion

The Elder Scrolls IV: Oblivion's udgivelsesdato er stadig TBA (to be announced), så det er ikke sikkert at det når at udkomme i år. Dog kan det siges, at det har været i udvikling siden Morrowind udkom, så der er en mulighed for at Bethesda kan nå, at få det færdigt til julehandlen.

Bethesda ønsker ikke at udtale sig om systemkrav endnu, men da spillet bliver lavet til både PC og Xbox 2 kan man gå ud fra at et optimalt grafikkort skal være fra næste generation (Xbox 2's grafikkort er ATi's R520).

F.E.A.R.

This is another bloody mess, you've gotten me into.

F.E.A.R. bliver udviklet af Monolith, som beskriver spillet som en blanding af Matrix og The Ring. Udfra ovenstående billede kan man i hvert fald godt se sammenhængen med sidstnævnte.


Flotte skygge-effekter. Læg mærke til skyggen på venstre væg projiceret fra mand nr. 2.


Så er der action på strøget! Dette billede kan findes i højere opløsning her.
ActionTrip har previewet spillet, og her er et uddrag.

"F.E.A.R. will utilize all the modern tech features such as normal mapping and per-pixel shading, and it will also incorporate the famed Havok 2 physics engine that will provide - what else - a realistic physics model that should make the experience much more enjoyable." (Min fremhævning - red.)
Kilde: ActionTrip


Jeg glæder mig til at finde ud af hvad ovenstående er, for jeg kan ikke finde på noget at skrive til... :-)

Der er bestemt muligheder i et spil som F.E.A.R., og nu hvor de "store" navne Half-Life 2 og Doom 3 er udkommet, kan det formentligt fylde det hul.


Der er ikke oprettet nogen officiel hjemmeside endnu.

F.E.A.R. forventes på gaden den 7. juni 2005.
Systemkravene bliver som følger
Anbefalet:
Pentium 4 2.4GHz eller Athlon 2200+
512 MB RAM
Geforce FX 5700, Radeon 9600 eller højere
Minimum
Pentium PIII 800 MHz Processor eller AMD Athlon
256 MB RAM
nVidia GeForce eller ATi Radeon 7000
Kilde: Take2


WORLD OF WARCRAFT

Hvis man er ordblind, skal man lige vare sig når bogstaverne kommer flyvende.

Blizzard Entertainment, et navn der, for de fleste, oversættes med kvalitet, spilbarhed og "det bliver ikke meget bedre". Nu har Blizzard kastet sig over MMORPG-genren (Massively Multiplayer Online Role Playing Game) med spillet World of Warcraft. Som navnet antyder foregår spillet i Warcraft verdenen, og det er da også tydeligt i den animeringsstil spillet benytter. Man kan tydeligt se lighederne imellem Warcraft 3 og World of Warcraft - om det er godt eller skidt er op til den enkelte. Egentlig er det et smart træk fra Blizzard, da de kan skære ned for polygontallet for figurer, uden at skære væk fra stilen. Stemningsbilleder følger.


Sammenlignet med offline RPG-spil som f.eks. Oblivion, er dette ikke imponerende. Stadig er det dog godt i betragtning af at det er en MMORPG.


Selvom WoW har en tegneserie-agtig stil, er der alligevel flotte landskaber.


Vandet er animeret med Pixelshader. Jeg har svært ved at være imponeret over dette dog. Tilgengæld er skyggerne fra planterne i toppen af billedet gode.

Idet at World of Warcraft er et MMORPG, kan man forvente at spillet hele tiden opdateres, og nyt indhold bliver lagt til.

Den officielle hjemmeside kan findes her: World of Warcraft

Spillet udkommer i Europa 11. februar 2005, og har følgende systemkrav:
800 MHz CPU
256MB RAM
32MB 3D grafikkort med 'hardware transform and lighting', såsom GeForce 2 eller højere
4GB harddiskplads
56k modem
Kilde: World of Warcraft.com

PARIAH

Bloom-effekten er brugt godt her. Skygge-effekterne ser også fine ud.

Pariah bliver udviklet af Digital Extremes som også stod bag Unreal og Unreal Tournament (og 2003 og 2004).


Born to be Wild!
Gamespy har previewet Pariah. Her er et uddrag:

"(...) Digital Extremes has their hands full. They're bringing Pariah into the mix, at the very moment at which the most anticipated first-person shooters in history (and arguably some of the best) have been released. After a recent demo of Pariah, however, I feel it may be on to something."
Kilde: Gamespy


"Efter jeg tog mine snebriller på, havde de ikke en chance!" Bemærk lysrefraktionen nede i højre hjørne af billedet.

Gamedaily her også previewet Pariah, og her følger et uddrag:

"Running off the modified Unreal engine, Pariah is one gorgeous and wildly intense-looking game. The environments are varied and highly detailed, making future Earth the best-looking haven for disease and corruption that I've ever seen. The textures in this game are sick, and the little details, like vehicles leaving tire tracks on the ground and dirt being kicked up, really make the game shine."
Kilde: Gamedaily


Det ligner en form for deformable/destructable terrain. Man mindes Red Faction.

Pariah's officielle hjemmeside kan findes her: Pariah

Pariah forventes på gaden 3. maj 2005.

Systemkravene er:
Intel Pentium IV 1.4ghz (eller tilsvarende AMD Athlon XP)
256MB RAM
32 MB GeForce 3 100% DirectX 8.x compatible 3D graphics cards (GeForce MX video cards not supported)
2GB free disk space


QUAKE 4

Som det tydeligt kan ses, er Quake 4 baseret på Doom III motoren.

Ligesom Return to Castle Wolfenstein, har id Software udliciteret udviklingen af Quake 4 til et andet udvikler firma, denne gang Raven Software. Historien skulle fortsætte hvor Quake 2 slap, og ligesom Doom III er fokus primært på singleplayerdelen. Dog skulle multiplayerdelen blive mere veludviklet end Doom III's, som er noget underernæret.


Normal-mapping brugt til fulde. Tankerne ledes hen på H.R. Giger, når man ser denne biomekanik.

November 2004 udgaven af PC Gamer har en artikel om Quake 4, og fra den kan følgende ting læres:

"- Quake 4 is a direct sequel to Quake 2, takes place just hours after the event of that game.
- During most of the game, you are fighting with other marines, however there will be solo missions.
- Some missions take place inside, others outside. You'll get to use vehicles at times.
- You're part of a military campaign attacking the Strogg homeworld.
- Returning weapons so far: blaster, machine gun, nailgun, shotgun.
- Multiplayer: "The multiplayer experience is more akin to Quake III: Arena", no vehicles.
- "With Doom 3 it was horror. With Quake IV, it's war."" (Min fremhævning - red.)
Kilde: Shacknews

Dette minder om introfilmen i Quake 2, imponerende at dette nu kan renderes i realtime.

Spillets officielle hjemmeside kan forefindes her: Quake 4

Quake 4 forventes på gaden "when it's done", som sædvanlig, men foreløbige rygter siger at det kommer i 2005.

Der er ikke sat systemkrav endnu, men man kan regne med ca. det samme eller højere end Doom III.

EMPIRE EARTH II

For første gang er det lille kort nede til højre også ægte 3D. Se også de mange dejlige skygger.

Ign har previewet Empire Earth II, og her er et uddrag:

But aside from mere environments, buildings, and units, Empire Earth II has some nice effects. Explosions are pretty and bright, but there are also those with meaning. Weather effects have a drastic effect on how the game plays. While units won't necessarily stop working (unless they're aircraft that's been grounded by storms), they'll suffer a huge drop in speed and sight radius. This means keeping an eye on the month and time is a good idea. Sending your giant army out only to get caught in a blizzard could be detrimental to their health when they accidentally wander into a fortified base." (Min fremhævning - red.)
Kilde: Ign.com


Selv i kobberalderen var der nogle der skulle sætte blåt neonlys under deres transportmidler.

I 2004 var trenden blandt RTS-spil at bevæge sig væk fra komplekse ressource systemer, at fjerne peon-units og at minimere micromanagement. Denne trend følger Empire Earth II absolut ikke, som ign bemærker sig:

"Five different basic resources, several specialty resources, technology, and territory all mark among the resources necessary to play this game. This seems like a lot... and really it is (...)"
Kilde Ign.com

Denne terrænindeling leder tankerne hen på den gamle klassiker Settlers II.


Udemærkede reflektioner/refraktioner i vandet.

Spillets officielle hjemmeside kan forefindes her Empire Earth II

Empire Earth II forventes på gaden den 26. april 2005.

Systemkravene er som følger:
1.5 GHz Intel Pentium 4 processor eller tilsvarende
256 MB RAM
NVIDIA GeForce 3 eller tilsvarende DirectX 9.0c-kompatibel 64MB 3D grafikkort med hardware T&L og pixel shader support .
1.5 GB hard disk plads


STAR WARS: EMPIRE AT WAR

AT-ST in action.

Star Wars: Empire at War bliver udviklet af Petroglyph, og til dem der ikke kender navnet er her lidt udvikler-historie.

Der var engang et udviklerfirma der hed Westwood Studios. De udviklede det første realtime-strategi spil "Dune 2: Battle for Dune", og tre år efter udgav de det utroligt populære Command & Conquer. (Go Kane!) Efter Westwood skiftede udgiver fra Virgin til Electronic Arts gik det så ellers ned af bakke. EA ejede nu Command & Conquer licensen og lod EA Pacific (tidligere Westwood Pacific) udvikle C&C: Generals. Efter nogle sløve spil fik en slibrig papirnusser hos EA ideen at slå realtimestrategiens alfader-firma* ihjel - dvs. lukke Westwood Studios. Hvor går talentfulde udviklere så hen? De skaber et nyt firma ved navn Petroglyph.

* (hmm, Blizzard må vel så regnes for almoder eller noget...)


Læg mærke til skalaen fra AT-ST til den lille AT-AT. Der er igen flotte skygger, som desværre ikke er bløde.

Gamespy har previewet Empire at War, og her er et uddrag:

"Empire at War, you can say, had us at "Hello." But as we discover more and more beautiful things about, our desire and admiration for it doesn't cease to increase."
Kilde: Gamespy


Der kommer også rumkampe med i Empire at War. Dette har været længe ventet.

1up har lavet et rigtig godt preview af Empire at War. Her er et uddrag:

"Empire at War already has the markings of a game that rethinks how the RTS game is played. But a lot needs to be done in the 10 months before it's ready for store shelves. Should LucasArts and Petroglyph be proud of this technological terror that they're creating? Yes, now please cue that Darth Vader "Imperial March" music."
Kilde: 1up


Årrh, hvor jeg glæder mig til Episode 3!

Handlingen i Empire at War udspiller sig efter Episode 3: Revenge of the Sith, og hvis man er til Helte enheder, kommer der formentligt et par gæsteoptrædener af enten Darth Vader eller Darth Sidious.


Nu er skyggerne blevet bløde - herligt!

Den officielle hjemmeside kan findes her: Star Wars: Empire at War

Star Wars: Empire at War forventes på gaden i efteråret 2005.
Der er ikke sat nogen systemkrav endnu.

HONOURABLE MENTIONS:

Nu er vi kommet igennem størstedelen af spil der skulle udkomme i 2005. Der er dog stadig mange som ikke er blevet nævnt, så her kommer en kort opremsning af spil fortjener at blive nævnt, men af en eller anden grund ikke nåede med i ovenstående artikel.

Earth 2160

Matrix Online

Star Wars: Republic Commando

Black & White 2

S.T.A.L.K.E.R: Shadows of Chernobyl


(De tre nederste spil er nævnt i artiklen "Kommende spil til PC i år 2004" på HardwareTidende som kan findes her: HardwareTidende

UDGIVELSESDATOER

Jeg afslutter artiklen med en oversigt over alle de udgivelser, jeg har kunnet få fat på.

    -- Q1 --
  1. Knights of the Old Republic 2: The Sith Lords (11. februar)
  2. World of Warcraft (11. februar)
  3. Star Wars: Republic Commando (1. marts)
  4. The Movies (15. marts 2005)
  5. Empire Earth II (26. april)
  6. Pariah (3. maj)
  7. Dungeon Siege II (16. maj)
  8. Freedom Force vs. the 3rd Reich (1. kvartal)
  9. Matrix Online (forår)

  10. -- Q2 --
  11. Earth 2160 (2. kvartal)
  12. Battlefield 2 (2. kvartal)
  13. F.E.A.R. (7. juni)
  14. Black & White 2 (juni)

  15. -- Q3 --
  16. Stalker: Shadows of Chernobyl (sommer)
  17. Dreamfall: The Longest Journey (sommer
  18. Star Wars: Empire at War (efteråret)
  19. Grand Theft Auto: San Andreas (15. september)
  20. Age of Empires III (2. halvdel)

  21. -- Q4 --
  22. Hitman: Blood Money (4. kvartal)
  23. Civilization IV (4. kvartal)

  24. -- 2005? --
  25. Fallout 3 (TBA 2005)
  26. Team Fortress 2: Brotherhood of Arms (TBA 2005)
  27. Doom3: Resurrection of Evil (TBA 2005)
  28. SWAT 4 (TBA 2005)
  29. The Elder Scrolls IV: Oblivion (TBA)
  30. Quake 4 (TBA)
  31. Red Alert 3 (TBA)
  32. Flagship Studios uannoncerede spil (Ex. Blizzard folk) (TBA)
  33. Bioware + Unreal3 Engine = Creamy Goodness (TBA

  34. -- ? --
  35. Starcraft II (TBA - soon - so sayeth the hypno-toad!)
  36. Diablo III (TBA)
  37. Command & Conquer: Tiberian Twilight (TBA)
  38. Duke Nukem Forever (12. juni 1998)


Puh, det er en længere liste. Jeg tager forbehold for evt. udgivelsesændringer, men disse var hvad jeg kunne finde pr. 10. februar 2005. Hvis jeg har glemt evt. spil må I endelig nævne dem i kommentarerne nedenfor. Jeg bemærker mig at der ikke er et eneste racerbil-spil. Underligt.

Hvad kan man sige i konklusion til dette..?

Det bliver et godt år for PC spillere!



Kommentarer
Skriv kommentar

Skriv kommentar
Vi har desværre måttet deaktivere vores gæstebrugerfunktionalitet midlertidigt pga. spam.
Vi håber at få det igang igen så snart vi får lavet en bedre løsning.
Indtil videre er man nødt til at registrere sig som bruger, for at lave kommentarer.

Tryk her for at registrere dig som bruger.

Tryk her for at vende tilbage til forsiden.
Valid HTML 4.01 Valid CSS 3
Copyright © Edb-Tidende 2004-2016
Du skal være logget ind for at kunne deltage i afstemningerne.
Klik her for at komme til login siden.