Processorer ( 11 )
Grafikkort ( 45 )
Software ( 11 )
Ram ( 1 )
Harddisk ( 2 )
Andet ( 9 )
Alle ( 79 )
Grafikkort i November 2011 (Nicki (GWiZ)) kl. 06:09, 12-11-2011

Edb-Tidende lukket på ubestemt tid (mads) kl. 07:49, 13-08-2010

Tylersburg & Bloomfield - Nej det er ikke et Advokatfirma! (Erik Winther) kl. 02:50, 11-07-2009

Ny server, nye problemer (Nicki (GWiZ)) kl. 11:30, 20-10-2008

Diablo III annonceret (Clintin) kl. 21:46, 30-07-2008

Nvidia frigiver Geforce GTX 280/260 (Steffan) kl. 22:32, 27-07-2008

Anmeldelse af Crysis (EG) kl. 00:45, 14-07-2008

Zepto lancerer Nox-serien (Kufad) kl. 18:05, 03-07-2008

DirectX 11 inkluderer Raytracing (MIck) kl. 12:30, 24-06-2008

Opera 9.5 frigivet (Kufad) kl. 11:32, 13-06-2008

Test af stort antal grafikkort i skærmopløsning på 1600x1200 (Marts 2005)

Skrevet af Nicki T Hansen (GWiZ), 7. april 2005.

Igen i Marts har det russiske site iXBT testet et stort antal aktuelle grafikkort til både AGP og PCI-express, og i denne artikel fokuserer jeg på ydelse i en skærmopløsning på 1600x1200 pixels med 4xFSAA (kantudglatning) og 16xANI (anisotropisk filtrering) på 8 forskellige AGP-kort og 10 forskellige PCIe-kort.


INTRODUKTION

Denne gang har iXBT medtaget endnu et spil i deres tests, nemlig Chronicles of Riddick. Dette betyder, at der nu bliver testet i 5 forskellige spil:

Chronicles of Riddick: Escape from Butchers Bay (2 tests)
Far Cry (3 tests)
Tomb Raider: The Angel of Darkness (1 test)
Half-Life 2 (3 tests)
Doom 3 (1 test)

I de spil, hvor der er lavet mere end en test, vil jeg tage gennemsnittet af deres tests for at derved få det mest reelle ydelses-billede, da et spil kun bør tælle een gang i de endelige resultater.

I denne måned har iXBT valgt kun at lave tests på en CPU per grafikkorttype (AGP/PCIe). Dette betyder at tests med AGP og PCIe i samme spil, bliver samlet på et diagram, i stedet for to som i sidste måned. Om dette er mere overskueligt, må være op til den enkelte.

Den originale artikel indeholder 66 billeder fra 11 tests i forskellige opløsninger. I denne artikel har jeg valgt at fokusere på 1600x1200 med 4xFSAA og 16xANI i 5 forskellige spil, da jeg ikke mener at "kunstige" resultater fra tests som 3Dmark ikke har nogen egentlig værdi i forhold til rigtige spil.


SYSTEMOPSÆTNING

Følgende hardware blev anvendt af iXBT:

AGP-system (vist med lyseblå farve nedenstående):
CPU: Athlon 64 3400+ (2,2 GHz)
BUNDKORT: K8T800-baseret bundkort fra Asus (K8V SE Deluxe)
RAM: 1GB DDR PC3200 (400 MHz)
HARDDISK: Seagate Barracuda 7200.7 80gb SATA

PCI-Express-system (vist med mørkeblå farve nedenstående):
CPU: Athlon 3800+ (2,4 GHz)
BUNDKORT: nVidia nForce 4 SLI-baseret bundkort fra Asus (A8N-SLI Deluxe)
RAM: 1GB DDR PC3200 (400 MHz)
HARDDISK: WD Caviar SE WD1600JD 160GB SATA

Fælles:
STYRESYSTEM: Windows XP Pro med SP2 og DirectX 9.0c
Alle nVidia grafikkort blev testet med Forceware 71.84, mens alle ATi grafikkort blev testet med Catalyst 5.3 (6.517).


Igen har iXBT testet både PCI Express og AGP kort, og for ikke at introducere for mange unødige variable har jeg delt resultaterne op i to dele - en for PCIe og en for AGP. Idet at jeg inkluderer testresultater fra både PCIe og AGP kort, bliver oversigterne meget omfattende, hvorfor jeg har valgt at skære kort langsommere end hhv. Radeon 9800 Pro og GeForce 6600GT PCX fra, da langsommere grafikkort er uinteressante i mange aktuelle og kommende spil i 1600x1200. Dette bringer denne gang antallet af egentlige grafikkort ned på 18 - 8 AGP og 10 PCIe (hvoraf 3 er SLI).

Jeg bruger resultater fra følgende grafikkort:

AGP
GeForce 6600 GT AGP 128 MB (500/900 MHz)
GeForce 6800 256 MB (350/1000 MHz)
GeForce 6800 GT 256 MB (350/1000 MHz)
GeForce 6800 Ultra 256 MB (425/1100 MHz)
NY ⇒ Radeon 9800 Pro 128 MB (380/680 MHz)
Radeon X800 Pro 256 MB (475/900 MHz)
Radeon X800 XT 256 MB (500/1000 MHz)
Radeon X800 XT Platinum Edition (PE) 256 MB (525/1150 MHz)

I forhold til sidste artikel, er der kun en ændring - Radeon 9800 Pro vender tilbage fra kulden, og sparker derved Radeon 9800 XT af pinden, som "kortet fra sidste generation". Grunden til jeg udskifter det ellers bedre ydende 9800XT kort er den uhyrlige pris, der er på kortet. Hvis man kigger i denne ende af ydelsesspektret, er det fordi man ikke har særligt mange penge, og så skal man gå langt uden om Radeon 9800 XT.


PCI-EXPRESS
GeForce 6600 GT 128 MB (500/1000 MHz)
GeForce 6800 GT PCX 256 MB (350/1000 MHz)
GeForce 6800 Ultra PCX 256 MB (425/1100 MHz)
SLI - 2x GeForce 6800 GT PCX 256 MB (350/1000 MHz)
SLI - 2x GeForce 6800 Ultra PCX 256 MB (425/1100)
NY ⇒SLI - 2x GeForce 6600 GT 128 MB (500/1000 MHz)
Radeon X800 XL PCX 256 MB (400/990 MHz)
Radeon X800 XT PCX 256 MB (500/1000 MHz)
Radeon X800 XT Platinum Edition (PE) PCX 256 MB (520/1120 MHz)
Radeon X850 XT Platinum Edition (PE) PCX 256 MB (540/1180 MHz)


Som jeg skrev i sidste artikel ville jeg skære kort fra denne artikel. Dette er dog sværere end som så, og efter mange overvejelser har jeg skåret to kort og tilføjet et. Det klare valg, var det kort der tog sig uheldigst ud i sidste artikel, nemlig Gigabyte 3D1, som havde en udmærket ydelse, men havde en uhyrlig pris. Herefter overvejede jeg stærkt at skære igennem og fjerne alle SLI kort, for at lave en seperat artikel med dem på et senere tidspunkt, når AMR også er kommet frem. I sidste ende kunne jeg dog ikke få mig selv til det, da der kan gå lang tid før AMR kommer frem, og SLI er et fornuftigt alternativ, både rent ydelsesmæssigt og pris/ydelse-mæssigt. Derfor skar jeg kun SLI udgaven af GeForce 6800, da den ikke udmærkede sig på noget niveau. 6800 Ultra SLI var den suverænt hurtigeste i sidste artikel, og 6800 GT SLI var en mulighed i pris/ydelse. Jeg tilføjede også SLI udgaven af 6600GT, da hvis man regnede pris/ydelsen ud for denne i sidste artikel, ville finde at den var helt oppe i top 4 (nummer 4).

Kort sagt:
Ude - Gigabyte 3D1, GeForce 6800 SLI
Inde - GeForce 6600 GT SLI


Ønsker man at se resultater fra andre grafikkort eller lavere opløsning, kan man finde den russiske originalartikel her:

http://www.ixbt.com/video2/itogi-video.shtml



TESTRESULTATER

Chronicles of Riddick


Kilde: iXBT


Kilde: iXBT

Jeg tager her gennemsnittet af de to resultater og udregner procentuel ydelse fra det.

AGP
1. GeForce 6800 Ultra 256 MB (425/1100 MHz) = 100 %
2. GeForce 6800 GT 256 MB (350/1000 MHz) = 86 %
3. Radeon X800 XT PE 256 MB (520/1120 MHz) = 81 %
4. Geforce 6800 256 MB (350/1000 MHz) = 76 %
5. Radeon X800 XT 256 MB (500/1000 MHz) = 75 %
6. Radeon X800 Pro 256 MB (475/900 MHz) = 55 %
7. GeForce 6600 GT 128 MB (500/900 MHz) = 31 %
8. Radeon 9800 Pro 128 MB (380/680 MHz) = 28 %

Chronicles of Riddick er bestemt mere venlig overfor GeForce kort. Idet spillet, ligesom Doom 3, er baseret på at have mange skygger, kan det evt. være nVidias Ultrashadow der spiller ind. 6800 Ultra vinder med en betragtelig margin, og 6800 formår at liste sig op foran X800 XT.

PCI-express
1. SLI - GeForce 6800 Ultra (425/1100 MHz) = 100 %
2. GeForce 6800 Ultra PCX 256 MB (425/1100 MHz) = 99,6 %
3. GeForce 6800 GT PCX 256 MB (350/1000 MHz) = 83 %
3. SLI - GeForce 6800 GT (350/1000 MHz) = 83 %
5. Radeon X850 XT PE 256 MB (540/1180 MHz) = 67 %
6. Radeon X800 XT PE PCI-E 256 MB (520/1120 MHz) = 65 %
7. Radeon X800 XT PCI-E 256 MB (500/1000 MHz) = 61 %
8. Radeon X800 XL 256 MB (400/990 MHz) = 51 %
9. GeForce 6600 GT PCX 128 MB (500/1000 MHz) = 37 %
9. SLI - GeForce 6600 GT (500/1000 MHz) = 37 %

Spillet er meget krævende, men desværre er udførelsen af SLI i det ikke-eksisterende. Resultaterne er identiske, med og uden SLI. Eneste forskel er SLI udgaven af 6800 Ultra, som er under 1 % hurtigere end det almindelige kort. Ifht. AGP resultaterne, er Radeon kortene længere bagefter 6800 Ultra og 6800 GT.


TOMB RAIDER: ANGEL OF DARKNESS


Kilde: iXBT

AGP
1. Radeon X800 XT PE 256 MB (520/1120 MHz) = 100 %
2. Radeon X800 XT 256 MB (500/1000 MHz) = 93 %
3. GeForce 6800 Ultra 256 MB (425/1100 MHz) = 86 %
4. Radeon X800 Pro 256 MB (475/900 MHz) = 74 %
5. GeForce 6800 GT 256 MB (350/1000 MHz) = 70 %
6. Geforce 6800 256 MB (350/1000 MHz) = 58 %
7. GeForce 6600 GT 128 MB (500/900 MHz) = 56 %
8. Radeon 9800 Pro 128 MB (380/680 MHz) = 44 %


Som i sidste måned, er X800 XT og PE dominerende i Tomb Raider. X800 Pro yder en del mere end 6800 GT, hvilket er imponerende.

PCI-express
1. SLI - GeForce 6800 Ultra (425/1100 MHz) = 100 %
2. SLI - GeForce 6800 GT (350/1000 MHz) = 91 %
3. SLI - GeForce 6600 GT (500/1000 MHz) = 66 %
4. Radeon X850 XT PE 256 MB (540/1180 MHz) = 65 %
5. Radeon X800 XT PE PCI-E 256 MB (520/1120 MHz) = 63 %
6. Radeon X800 XT PCI-E 256 MB (500/1000 MHz) = 58 %
7. GeForce 6800 Ultra PCX 256 MB (425/1100 MHz) = 54 %
8. Radeon X800 XL 256 MB (400/990 MHz) = 47 %
9. GeForce 6800 GT PCX 256 MB (350/1000 MHz) = 46 %
10. GeForce 6600 GT PCX 128 MB (500/1000 MHz) = 34 %


Modsat Riddick, kan Tomb Raider udnytte SLI. SLI udgaven af 6800 Ultra yder 85 % mere end det almindelige kort, og specielt SLI udgaven af 6600 GT imponerer ved at yde 94 % mere end det almindelige kort, og lige liste sig op foran X850 XT.


FAR CRY


Kilde: iXBT


Kilde: iXBT


Kilde: iXBT

Jeg tager her gennemsnittet af de tre resultater og udregner procentuel ydelse fra det.

AGP
1. Radeon X800 XT PE 256 MB (520/1120 MHz) = 100 %
2. Radeon X800 XT 256 MB (500/1000 MHz) = 92 %
3. GeForce 6800 Ultra 256 MB (425/1100 MHz) = 84 %
4. GeForce 6800 GT 256 MB (350/1000 MHz) = 72,3 %
5. Radeon X800 Pro 256 MB (475/900 MHz) = 72,1 %
6. Geforce 6800 256 MB (350/1000 MHz) = 63 %
7. GeForce 6600 GT 128 MB (500/900 MHz) = 40 %
8. Radeon 9800 Pro 128 MB (380/680 MHz) = 26 %

Radeon X800 XT (og PE) fører her med en fin margin (små 10 % fra tredje til andenpladsen). X800 Pro er næsten oppe at snuse til 6800 GT, og er under 1 % fra. Sidst finder vi en af sidste generations topmodeller, 9800 Pro.

PCI-express
1. SLI - GeForce 6800 Ultra (425/1100 MHz) = 100 %
2. SLI - GeForce 6800 GT (350/1000 MHz) = 94 %
3. Radeon X850 XT PE 256 MB (540/1180 MHz) = 86 %
4. Radeon X800 XT PE PCI-E 256 MB (520/1120 MHz) = 84 %
5. Radeon X800 XT PCI-E 256 MB (500/1000 MHz) = 77 %
6. GeForce 6800 Ultra PCX 256 MB (425/1100 MHz) = 67 %
7. Radeon X800 XL 256 MB (400/990 MHz) = 63 %
8. GeForce 6800 GT PCX 256 MB (350/1000 MHz) = 61 %
9. SLI - GeForce 6600 GT (500/1000 MHz) = 54 %
10. GeForce 6600 GT PCX 128 MB (500/1000 MHz) = 33 %


Igen er Radeon kortene glade for at FSAA og ANI er slået til, men de kan dog ikke hamle op med SLI. 6800 Ultra SLI og 6800 GT SLi er hhv. nummer et og to igen. Det ser ud til at de ekstra 128 MB ram gør en stor forskel i denne test, da 6600 GT (selv med SLI) halter meget efter de andre kort.

DOOM 3


Kilde: iXBT

AGP
1. GeForce 6800 Ultra 256 MB (425/1100 MHz) = 100 %
2. GeForce 6800 GT 256 MB (350/1000 MHz) = 86 %
3. Radeon X800 XT PE 256 MB (520/1120 MHz) = 82 %
4. Geforce 6800 256 MB (350/1000 MHz) = 79 %
5. Radeon X800 XT 256 MB (500/1000 MHz) = 76 %
6. Radeon X800 Pro 256 MB (475/900 MHz) = 52 %
7. GeForce 6600 GT 128 MB (500/900 MHz) = 44 %
8. Radeon 9800 Pro 128 MB (380/680 MHz) = 25 %

Resultaterne her ligner dem fra Riddick. GeForce har stadig føringen i Doom 3, og slipper ikke så let.


PCI-express
1. SLI - GeForce 6800 Ultra (425/1100 MHz) = 100 %
2. SLI - GeForce 6800 GT (350/1000 MHz) = 94 %
3. GeForce 6800 Ultra PCX 256 MB (425/1100 MHz) = 59 %
4. GeForce 6800 GT PCX 256 MB (350/1000 MHz) = 53 %
5. Radeon X850 XT PE 256 MB (540/1180 MHz) = 51 %
6. Radeon X800 XT PE PCI-E 256 MB (520/1120 MHz) = 49 %
7. Radeon X800 XT PCI-E 256 MB (500/1000 MHz) = 45,4 %
8. SLI - GeForce 6600 GT (500/1000 MHz) = 45,0 %
9. Radeon X800 XL 256 MB (400/990 MHz) = 39 %
10. GeForce 6600 GT PCX 128 MB (500/1000 MHz) = 26 %


Igen er der et kraftigt spring fra 2. til 3. pladsen. Doom 3 æder simpelthen alt den regnekraft der er tilgængelig. Som i AGP resultaterne er GeForce dominerende i denne test. Hvis man freregner SLI-kortene, er GeForce dog ikke så langt foran, men så længe 6800 GT er foran de største Radeon-kort, er det et nederlag for ATi.


HALF-LIFE 2


Kilde: iXBT


Kilde: iXBT


Kilde: iXBT

Som med Far Cry, tager jeg gennemsnittet af de tre resultater og udregner procentuel ydelse udfra det.

AGP
1. Radeon X800 XT PE 256 MB (520/1120 MHz) = 100 %
2. Radeon X800 XT 256 MB (500/1000 MHz) = 95 %
3. GeForce 6800 Ultra 256 MB (425/1100 MHz) = 94 %
4. GeForce 6800 GT 256 MB (350/1000 MHz) = 86 %
5. Radeon X800 Pro 256 MB (475/900 MHz) = 79 %
6. Geforce 6800 256 MB (350/1000 MHz) = 74 %
7. GeForce 6600 GT 128 MB (500/900 MHz) = 51 %
8. Radeon 9800 Pro 128 MB (380/680 MHz) = 38 %


Feltet er tæt her, men Radeon kommer ind på de to første pladser. Der er dog ikke meget forskel på X800 XT og 6800 Ultra. Hvor Half-Life 2 i starten favoriserede Radeon, ser det ud til at GeForce efterhånden har nået op på samme niveau.


PCI-express
1. SLI - GeForce 6800 Ultra (425/1100 MHz) = 100 %
2. SLI - GeForce 6800 GT (350/1000 MHz) = 99 %
3. Radeon X850 XT PE 256 MB (540/1180 MHz) = 90 %
4. Radeon X800 XT PE PCI-E 256 MB (520/1120 MHz) = 88 %
5. Radeon X800 XT PCI-E 256 MB (500/1000 MHz) = 83 %
6. GeForce 6800 Ultra PCX 256 MB (425/1100 MHz) = 82 %
7. GeForce 6800 GT PCX 256 MB (350/1000 MHz) = 75 %
8. Radeon X800 XL 256 MB (400/990 MHz) = 69 %
9. SLI - GeForce 6600 GT (500/1000 MHz) = 55 %
10. GeForce 6600 GT PCX 128 MB (500/1000 MHz) = 44 %


SLI kortene er ikke nær ligeså effektive her, som de er i Doom 3 - 6800 Ultra SLI yder kun 21 % mere end det almindelige, og 6800 GT SLI yder 32 % mere end dets enlige modpart. Hvis man ikke regner med SLI kortene, sidder Radeon stadig på tronen i Half-Life 2.


KONKLUSION OG AFSLUTTENDE KOMMENTARER

AGP
1. GeForce 6800 Ultra 256 MB (425/1100 MHz) = 92,8 % (spredning 84 - 100 %)
2. Radeon X800 XT PE 256 MB (520/1120 MHz) = 92,6 % (spredning 81 - 100 %)
3. Radeon X800 XT 256 MB (500/1000 MHz) = 86 % (spredning 75 - 95 %)
4. GeForce 6800 GT 256 MB (350/1000 MHz) = 80 % (spredning 70 - 86 %)
5. Geforce 6800 256 MB (350/1000 MHz) = 70 % (spredning 58 - 79 %)
6. Radeon X800 Pro 256 MB (475/900 MHz) = 66 % (spredning 52 - 79 %)
7. GeForce 6600 GT 128 MB (500/900 MHz) = 44 % (spredning 31 - 56 %)
8. Radeon 9800 Pro 128 MB (380/680 MHz) = 32 % (spredning 25 - 44 %)


Skulle disse resultater være uoverskuelige, er her en grafisk afbildning uden spredning:



Jeg har opsøgt priserne på disse grafikkort på EDBpriser.dk.


GeForce 6800 Ultra 256 MB (425/1100 MHz) = kr. 3.771,00
Radeon X800 XT PE 256 MB (520/1120 MHz) = kr. 3.507,00
Radeon X800 XT 256 MB (500/1000 MHz) = kr. 3.299,00
GeForce 6800 GT 256 MB (350/1000 MHz) = kr. 2.899,00
Geforce 6800 256 MB (350/1000 MHz) = kr. 2.677,00
Radeon X800 Pro 256 MB (475/900 MHz) = kr. 2.745,00
GeForce 6600 GT 128 MB (500/900 MHz) = kr. 1.249,00
Radeon 9800 Pro 128 MB (380/680 MHz) = kr. 1.289,00

(NB! Det kan være, at man kan finde bedre tilbud end de jeg har listet her, desuden er fragt o. lign. ikke medregnet. Alle priser er pr. 7. april 2005.)

Jeg har samlet et pris/ydelse diagram her:



GeForce 6600 GT har simpelthen suverænt den bedste ydelse for pengene.


PCI-express
1. SLI - GeForce 6800 Ultra (425/1100 MHz) = 100 % (spredning 100 - 100 %)
2. SLI - GeForce 6800 GT (350/1000 MHz) = 92 % (spredning 83 - 99 %)
3. GeForce 6800 Ultra PCX 256 MB (425/1100 MHz) = 72,3 % (spredning 54 - 100 %)
4. Radeon X850 XT PE 256 MB (540/1180 MHz) = 71,8 % (spredning 51 - 90 %)
5. Radeon X800 XT PE PCI-E 256 MB (520/1120 MHz) = 70 % (spredning 49 - 88 %)
6. Radeon X800 XT PCI-E 256 MB (500/1000 MHz) = 65 % (spredning 45 - 83 %)
7. GeForce 6800 GT PCX 256 MB (350/1000 MHz) = 63 % (spredning 46 - 83 %)
8. Radeon X800 XL 256 MB (400/990 MHz) = 54 % (spredning 39 - 69 %)
9. SLI - GeForce 6600 GT (500/1000 MHz) = 51 % (spredning 37 - 66 %)
10. GeForce 6600 GT PCX 128 MB (500/1000 MHz) = 35 % (spredning 26 - 44 %)


Skulle disse resultater være uoverskuelige, er her en grafisk afbildning uden spredning.


Igen har jeg opsøgt priserne på disse kort på EDBpriser.dk.

SLI - (2x) GeForce 6800 Ultra (425/1100 MHz) = kr. 7.558,00
SLI - (2x) GeForce 6800 GT (350/1000 MHz) = kr. 6.258,00
GeForce 6800 Ultra PCX 256 MB (425/1100 MHz) = kr. 3.779,00
Radeon X850 XT PE 256 MB (540/1180 MHz) = kr. 3.429,00
Radeon X800 XT PE PCI-E 256 MB (520/1120 MHz) = kr. 4.549,00
Radeon X800 XT PCI-E 256 MB (500/1000 MHz) = kr. 3.695,00
GeForce 6800 GT PCX 256 MB (350/1000 MHz) = kr. 3.129,00
Radeon X800 XL 256 MB (400/990 MHz) = kr. 2.310,00
SLI - (2x) GeForce 6600 GT (500/1000 MHz) = kr. 2.626,00
GeForce 6600 GT PCX 128 MB (500/1000 MHz) = kr. 1.313,00

(NB! Det kan være, at man kan finde bedre tilbud end de jeg har listet her, desuden er fragt o. lign. ikke medregnet. Alle priser er pr. 7. april 2005.)

Her er en grafisk afbildning af pris/ydelse:


GeForce 6600 GT har også den bedste pris/ydelse med PCI-express. Denne gang er SLI kortene horrible, da Riddick nærmest saboterer dem ved ikke at understøtte dem overhovedet. Forskellen i pris/ydelse mellem 6600 GT og X800 XL er kun 4,95, forskellen på ydelse imellem de to er ca. 54 %, så X800 Xl er også et fornuftigt alternativ, hvis man her lidt flere penge.

Hvor det i sidste måned så ud til, at Radeon kortene yder bedst med FSAA og ANI slået til, ser det ud til at udligne sig i denne måned.

OVERVEJELSER TIL NÆSTE iXBT ARTIKEL
Jeg har ikke stødt på nogle problemer med denne artikel, så jeg har ikke de store overvejelser. Jeg har overvejet at skære SLI kortene fra, så jeg kan få artiklen ud hurtigere, men så længe AMR ikke er kommet ud, og SLI er det hurtigste på markedet, kan jeg ikke få mig selv til at skære det. Jeg ovevejer at skære X800 XT PE ud, da den hverken er det hurtigste ATi kort, eller har nogen fornuftig pris/ydelse (X850 XT PE er billigere og hurtigere), desuden synes jeg at X800 XT, X800 XT PE og X850 XT PE ligner hinanden så meget, at de dårligt kan retfærdiggøre et "slot" hver.

OPDATERING - d. 17. april 2005
Jeg har ændret diagrammerne til at starte i 0. Det er de samme der står nedenstående i en kommentar, men efter at have skullet springe frem og tilbage mellem selve artiklen og kommentaren, er jeg ved at blive arrig, og hvis jeg bliver det, er der sikkert andre der også bliver det samme - derfor ændringen.


Kommentarer
Skriv kommentar

Skriv kommentar
Vi har desværre måttet deaktivere vores gæstebrugerfunktionalitet midlertidigt pga. spam.
Vi håber at få det igang igen så snart vi får lavet en bedre løsning.
Indtil videre er man nødt til at registrere sig som bruger, for at lave kommentarer.

Tryk her for at registrere dig som bruger.

Tryk her for at vende tilbage til forsiden.
Valid HTML 4.01 Valid CSS 3
Copyright © Edb-Tidende 2004-2016
Du skal være logget ind for at kunne deltage i afstemningerne.
Klik her for at komme til login siden.