Processorer ( 11 )
Grafikkort ( 45 )
Software ( 11 )
Ram ( 1 )
Harddisk ( 2 )
Andet ( 9 )
Alle ( 79 )
Grafikkort i November 2011 (Nicki (GWiZ)) kl. 06:09, 12-11-2011

Edb-Tidende lukket på ubestemt tid (mads) kl. 07:49, 13-08-2010

Tylersburg & Bloomfield - Nej det er ikke et Advokatfirma! (Erik Winther) kl. 02:50, 11-07-2009

Ny server, nye problemer (Nicki (GWiZ)) kl. 11:30, 20-10-2008

Diablo III annonceret (Clintin) kl. 21:46, 30-07-2008

Nvidia frigiver Geforce GTX 280/260 (Steffan) kl. 22:32, 27-07-2008

Anmeldelse af Crysis (EG) kl. 00:45, 14-07-2008

Zepto lancerer Nox-serien (Kufad) kl. 18:05, 03-07-2008

DirectX 11 inkluderer Raytracing (MIck) kl. 12:30, 24-06-2008

Opera 9.5 frigivet (Kufad) kl. 11:32, 13-06-2008

ATi Crossfire testet i Doom 3

Skrevet af Gedion K. Sand (Nemion), 13. juli 2005.

ATi's Crossfire er en feature mange har snakket om. Det er ATi's modsvar til SLI fra nVidia, og efter sigende skulle den være endnu mere effektiv end SLI. Dette kigger vi nærmere på i denne artikel. Desuden skulle Crossfire kun virke med et Radeon X800 eller X850 som primært grafikkort. Dette viser sig ikke at være korrekt, som nedenstående resultater vil vise.
Opdateret - torsdag, d. 14. juli 2005, kl. 17:50

INTRODUKTION

Det viser sig at Nemion har lavet nogle beregningsfejl. Dette betyder, at næsten alle procentberegniger var forkerte de denne artikel kom ud. Jeg har nu rettet disse beregninger, og nu skulle det passe. (De gamle tal bliver overstreget, så man kan se forskellen.) - Nicki (GWiZ)


HKEPC Hardware har testet Radeon kortene i 4 forskellige tests. Desværre for EDB-Tidende, er de 3 af testene udført med henholdsvis 3DMark 2001/03/05, og disse springer vi som sædvanlig over (indtil vi har lavet ordentlige tests af 3Dmark og lignende programmer vil vi ikke medtage resultater fra dem). Dette efterlader os med en enkelt test, nemlig Doom 3. Dette kan man vel sige er et meget godt valg, da Doom 3 er kendt som værende GeForce-venligt, og særligt hård overfor Radeon kort.

Doom 3 er blevet testet i 3 opløsninger, men da det kun er blevet testet med kantudjævning (FSAA) i 1600x1200, vælger jeg kun at medtage denne opløsning. Der bliver ikke gjort opmærksom på hvilken opsætning spillet er sat til under testen. Jeg har prøvet at lave lidt sammenligninger med resultaterne fra en anden test her på EDB-Tidende, og det kunne godt ligne de har testet Doom 3 i High Quality, men det kan vides ikke med sikkerhed.

Hvis man vil læse originalartiklen, kan den findes her:
http://www.hkepc.com/hwdb/atixfcracked-1.htm
(den er på kinesisk)


SYSTEMOPSÆTNING

HKEPC Hardware har udført testen med følgende systemkonfiguration:

Hardware
CPU: AMD Athlon FX-55 (2.6 GHz)
Bundkort: Grandmars RD480 Eng Sample
RAM: 2x512 MB GB GeIL DDR400 (CL2-2-2-5)

Nu sidder du sikkert ligesom jeg gjorde da jeg læste det: hvad/hvem er "Grandmars"? Jeg har overhovedet ikke kunnet finde noget data om det (har dog fundet ud af, at det i hvert fald ikke er en stor chokoladebar!), andet end at jeg kunne læse det er et bundkort. Det lader dog til at det muligvis er et kinesisk mærke, som er rimeligt populært derovre, da nogle af de testede grafikkort i denne test også er af samme mærke.
HKEPC Hardware oplyser ikke hvilken harddisk de benytter til testen. Endvidere oplyser de ikke hvilket software de bruger (driverversioner, operativsystem osv.).
I originalartiklen kan jeg dog se på billederne, at de benytter Windows XP, men om det er Home Edition eller Professional, med eller uden Service Pack vides altså ikke.

Grafikkort
Radeon X850 XT
Radeon X800 Pro
Radeon X700 Pro
Radeon X700
Radeon X300 SE med HyperMemory

Jamen, ATi's Crossfire understøtter da kun X800/X850 chips? Ja, det er rigtigt. Grunden til at X700 og X300 også er blevet testet her er fordi HKEPC Hardware har cracket driveren, og på den måde tillader flere kort at køre Crossfire. Meget interessant faktisk - dette understøtter teorien, at ATi har lavet denne kunstige begrænsning for, at tvinge folk til at købe de nye high-end kort for at kunne bruge Crossfire.


TESTRESULTATER

HKEPC Hardware's diagrammer er meget rodede, og jeg kan derfor ikke bruge dem her i artiklen. Jeg har derfor selv lavet dem.


Resultatkilde: HKEPC Hardware

Her ser vi ydelsen på et "originalt Crossfire setup" med X850 XT. Flot merydelse med hele 94,4 %88,9 %!



Resultatkilde: HKEPC Hardware

Her ser vi den anden "originale" mulighed for en Crossfire opsætning. Med X800 Pro er merydelsen endnu bedre end ved X850 XT, med 96,4 % 92,8 %!



Resultatkilde: HKEPC Hardware

Her ser vi første test med en Crossfire-opsætning som ikke burde være mulig. Med den crackede driver, har HKEPC Hardware gjort det muligt at udføre testen med Radeon X700 Pro. Hvad ser vi, merydelse på 100 %! Hverken mere eller mindre - vi får dobbelt ydelse med X700 Pro sat i Crossfire.



Resultatkilde: HKEPC Hardware

Igen ser vi en Crossfire-opsætning som ikke burde være mulig. X700 yder dog ikke så godt i Crossfire som de andre kort, og score kun en merydelse på "sølle" 76,7 % 53,3 %.



Resultatkilde: HKEPC Hardware

Den sidste Crossfire-opsætning HKEPC Hardware testede med deres cracked driver var X300 SE med HyperMemory. X300 er bestemt ikke noget stærkt kort, og det ses tydeligt at det overhoved ikke kan bruges til at spille Doom 3 med i denne opløsning i hvert fald. Men ikke desto mindre er merydelsen i testen på maksimum, 100 %.


KONKLUSION OG AFSLUTTENDE KOMMENTARER

Ovenstående taler for sig selv, nVidia's SLI har virkelig fået en stærk konkurrent når det handler om merydelse. På nær X700 giver ATi's Crossfire mellem 94,4 % og 100 % merydelse, hvilket må siges at være imponerende! Det skal også blive spændende, nu hvor sløret er blevet løftet, om ATi vælger at frigøre en driver der understøtter Crossfire i alle kort. I hvert fald er det meget interessant, at det er lykkedes HKEPC Hardware at cracke driveren og gøre dette muligt.

Her til sidst er en grafisk afbildning af enkeltkorts- og Crossfire-ydelse.



MERYDELSE I PROCENT
Radeon X850 XT = 94,4 %
Radeon X800 Pro = 96,4 %
Radeon X700 Pro = 100 %
Radeon X700 = 76,7 %
Radeon X300 SE = 100 %

Radeon X850 XT = 88,9 %
Radeon X800 Pro = 92,8 %
Radeon X700 Pro = 100 %
Radeon X700 = 53,3 %
Radeon X300 SE = 100 %

Det bliver interessant at se om denne tendens holder i andre spil end Doom 3.


Kommentarer
Skriv kommentar

kQleskabsindianer - ( #200507131426 )
Skrevet 13-07-2005 Kl. 14:26
Det var dog imponerende ! Jeg var godt klar over at ATI skulle ligge inde med en mere effektiv måde at udnytte 2 kort på, men dette er langt over mine forventninger! Bare 80% ydelse oven i hatten havde været "nok" men dette er nice! Stærkt gået ATI

Mick - ( #200507131456 )
Skrevet 13-07-2005 Kl. 14:56
Hvis man kører artiklen du linker til igennem Google "Language Tools" så ser man at der under billedet med et af resultaterne står:

"Not normal .. surface!"

Hvis jeg skimmer artiklen igennem får jeg samme indtryk - at det måske nok virker. Men grafikken er ikke korrekt. OG så er det ret ligegyldigt.

ATI har tidligere sagt at også de "gamle" chips kunne køre Crossfire. Ingen har dog lovet at det gjalt de _færdige_ grafikkort som producenterne har frembragt.... ;o)


Mick - ( #200507131457 )
Skrevet 13-07-2005 Kl. 14:57
For dem der nu ikke skulle kende Googles i øvrigt meget handy tool er her lige et direkte link:

http://www.google.com/language_tools?hl=en


Kowalski - ( #200507131655 )
Skrevet 13-07-2005 Kl. 16:55
Fulstændig sindsygt!
Jeg håber godt nok ikke Micks påstande om fejl i grafikken passer, men hvis de gør kan man vel regne med det bliver rettet i fremtidige driverversioner..?

Jeg er virkelig imponeret over din produktivitet nemion! De her korte artikler er gode og præcise!


Kimi Räikkonen - ( #200507131750 )
Skrevet 13-07-2005 Kl. 17:50
Cool. God artikel!

Men der mangler dog en ting: Er der ikke noget med at CrossFire skal kunne køre med forskellige kort sammen? Det ville have været interessant at se, men hvis det passer finder vi nok snart ud af det.

Så mangler vi bare R520.

Tech2005 - ( #200507131852 )
Skrevet 13-07-2005 Kl. 18:52
Det er en ok artikel! Vil heller se R520 i test :)

Nemion - ( #200507131853 )
Skrevet 13-07-2005 Kl. 18:53
@Kimi

- Ja, som du skriver ville det have været rigtig interessant om de også havde undersøgt det sidste.

hQnS - ( #200507131903 )
Skrevet 13-07-2005 Kl. 19:03
Det ser da vist ud til at crossfire er bedre end sli. hvis du har et kort i sli, får du ikkke dobbelt ydelse. Men det gør man med crossfire. Godt gået ati. Men i har sgu været for lang tid om det. Så.. NVIDIA:D!!

Gandalf - ( #200507132324 )
Skrevet 13-07-2005 Kl. 23:24
Ro på, er også selv imponeret over resultaterne, men venter med jublen til jeg ser deres R520 i aktion med Crossfire-setup...

ModMan - ( #200507140125 )
Skrevet 14-07-2005 Kl. 01:25
Hvad med Mobo'er til Crossfire, hvad skal man have der? Er det ikke noget med det skal være med chipsæt fra ATI?

Rasmus Jagd - ( #200507140923 )
Skrevet 14-07-2005 Kl. 09:23
Ja, det skal have Radeon Xpress 200 CrossFire chipsettet. Gad vide hvornår vi kan begynde at købe alt dette i Danmark.

Palle - ( #200507140952 )
Skrevet 14-07-2005 Kl. 09:52
Mon ikke man lige burde regne efter, for så vidt jeg kan se passer nogle af procenterne IKKE.

blaQen - ( #200507141010 )
Skrevet 14-07-2005 Kl. 10:10
Radeon X850 XT = 88,9 %
Radeon X800 Pro = 92,8 %
Radeon X700 = 53,3 %
Afrundet til 1. decimal selvfølgelig. 2 af var dog rigtige :P

balderk - ( #200507141019 )
Skrevet 14-07-2005 Kl. 10:19
Hvis tallene passer skulle den procentvise forbedring have været:

crossfire/enkelt-1

hvilket giver flg:

88,89
92,82
100,00
53,33
100,00

balderk - ( #200507141020 )
Skrevet 14-07-2005 Kl. 10:20
damn - bested

blaQen - ( #200507141025 )
Skrevet 14-07-2005 Kl. 10:25
Hehe, længe leve micrsofts lommeregner. Min kemilærer har dog tæsket det ind i mig at hvis kilden er med 1 decimal skal resultatet også være sådan.

balderk - ( #200507141043 )
Skrevet 14-07-2005 Kl. 10:43
Et par kommentarer efter at have været artiklen i gennem:

Boardet er en enginering sample af RD480 chipsættet (sjovt nok..)

To almindelige X700 slår 2 6600 i SLI
(kolonnerækkefølge: X700 i XF; 6600 i SLI; X700 single)
1,024 x 768 74.1 46.8 37.7
1,280 x 1,024 50.4 39.2 28.6
1,600 x 1,200 34.6 28.5 19.8
1,600 x 1,200 4AA 20.7 18.6 13.5

Han kører alle tests med en:
Delta GreenPower 350W SLi
MED TO 850XT'ERE!!! DAMN!!!

Altavista får sætningen med surface til at være:
"How is everybody possible □□□to have Compositing Engine to be able Crossfire! ? Its □Compositing Engine □non- □shows the card a part, it only is Embedded in □shows embraces, the function is □shows □the piece the card obtained □□surface □to gather, then □□telltale, moreover also has the intermediary □□□□□Crossfire □line □, □one □□shows the card □to capture, Crossfire □is normal □does, only is □□the surface is not normal."

Men den står under en figur om, hvordan kortene sidder i Mobo, såeh...


balderk - ( #200507141045 )
Skrevet 14-07-2005 Kl. 10:45
beklager kodningen.. var ikke lige ops på, at her ikke kunne bruges specialtegn, men det repræsenterer blot ikke oversatte tegn (eet uoversat tegn = "□")

Nemion - ( #200507141505 )
Skrevet 14-07-2005 Kl. 15:05
@Palle

- Hvilke procenter er det du mener der ikke passer?

@Balderk

- Jeg har lige siddet og prøvet lidt, og jeg ved da virkelig ikke hvad det er du beregner?

@blaQen

- Tro på jeg benytter M$ Calc til mine beregninger.

Nemion - ( #200507141540 )
Skrevet 14-07-2005 Kl. 15:40
Jeg beklager, der er da vist noget helt galt med de sidste beregninger - du har ret. Jeg burde spørge hvad det er jeg beregner.

Nemion - ( #200507141545 )
Skrevet 14-07-2005 Kl. 15:45
@Balderk

- Du har helt ret i det skal give:

88,89 %
53,33 %
100 %
92,82 %
100 %

Det vil blive rettet så snart GWiZ kommer online igen. Jeg beklager igen.

blaQen - ( #200507141548 )
Skrevet 14-07-2005 Kl. 15:48
Hmmm er der sket matematiske revolutioner siden jeg sidst var i skole? Nemion hvis vi tager ydelsen af en enkel x850xt og lægger 94,4% af sig selv til sig selv så får du jo ikke 69,7?
36,9 x 1,944 ≠ 69,7
derimod ville det passe hvis du brugte 88,89 eller 88,9

blaQen - ( #200507141553 )
Skrevet 14-07-2005 Kl. 15:53
Hehe ok. Bare ignorer den der "≠" ting som jeg skrev ovenover, hjemmesiden her har vist lidt problemmer med forskellige symboler. Der skulle have stået et "ikke lig med" tegn.

Nemion - ( #200507141616 )
Skrevet 14-07-2005 Kl. 16:16
Nedenstående diagram hænger jo 100% sammen med dem ovenover, så det er rigtigt nok nu hvor det nederste er forkert, så passer de enkelte korts diagrammer jo heller ikke. Jeg har lige kigget mit Excel igennem, og jeg har lavet nogle meget mærkelige beregninger. Hvis vi tager eksemplet fra X850 XT:

(69,7*100)/(36,9*2) = 94,4 %

Hvis dette havde været et MSN Messenger vindue havde jeg indsat:

:$

Nemion - ( #200507141646 )
Skrevet 14-07-2005 Kl. 16:46
Eller, det er jo ikke selve diagrammerne der er forkerte, men teksten nedenunder jeg mener.

Dette er faktisk temlig uheldigt, og jeg bør nok lige kigget alle mine tidligere artikler igennem hvor jeg laver sammenligninger med SLI - det er jo disse forskels-/merydelsesberegninger jeg har lavet fejl i.

GWiZ - ( #200507141723 )
Skrevet 14-07-2005 Kl. 17:23
Er lige kommet online igen, og er meget beklagelig over at dette er kommet igennem mit "net". :) "Merydelses"-beregninger skal naturligvis beregnes således:
( 100 / udgangspunkt * destination = Procentvis merydelse)
i den første doom test er det derfor: 100/36,9*69,7 = 188,8 => 88,8 % merydelse.
Jeg retter denne artikel efter, beklager fejlen.

Nemion - ( #200507141847 )
Skrevet 14-07-2005 Kl. 18:47
Puha, det var ikke godt. Nu er Crossfire rettet, og vi har gået de andre igennem, og der er ikke flere merydelsesberegningsfejl.

Meget uheldigt fra min side.

Go4it - ( #200507142322 )
Skrevet 14-07-2005 Kl. 23:22
Hmmm - er Crossfire ensbetydende med 2 grafikkort eller hur?
Jeg har ét 800XL, kan det køre Crossfire?
Ja ja ja - Rom blev jo ikke bygget på 1 dag :-)

NVidia_udvikleren - ( #200507150843 )
Skrevet 15-07-2005 Kl. 08:43
Nej du skal lave et tværsnit igennem dit kort, og så er det crossfire, og så ligge dem i en plus formation uden for kabinettet, hvis ikke så køb mit voodoo2

Gandalf - ( #200507151157 )
Skrevet 15-07-2005 Kl. 11:57
Ah, det er da ok Nemion, I opdagede jo fejlden forholdsvis hurtigt og vil nok ikke lave den igen :)

Staalormen - ( #200507151255 )
Skrevet 15-07-2005 Kl. 12:55
Ja det bliver nok et Asus Crossfire bundkort og en A64 4000+ og et R520 jeg kommer til at købe.... hvis bare det snart kommer :D

Mandak - ( #200507151329 )
Skrevet 15-07-2005 Kl. 13:29
I følge Digi Times vil R520, R530 og RV515 komme på markedet i midten af 3. kvartal.

Man...

GWiZ - ( #200507151350 )
Skrevet 15-07-2005 Kl. 13:50
Go4it: Ja, Crossfire er ATi's svar på SLI, som er det at kombinere 2 grafikkort i een maskine. Dit 800 XL understøtter til dels Crossfire, men det kræver at det andet kort du køber, har en speciel chip som kan kombinere billedet fra de 2 grafikkort.
Se nærmere her: http://www.ati.com/technology/crossfire/faq.html#3

Mick - ( #200507151532 )
Skrevet 15-07-2005 Kl. 15:32
Hmmmm ja...

Jeg sidder osse og venter på både Crossfire MB og R520. Men det er pt. meget svært at forudsige hvordan R520 vil opfører sig ift. 7800GTX.

NVIDIA vil formodentligt vente og se R520 inden de lancere deres "ultra" udgave af 7800 GTX. Man kunne tvivle lidt på at den har 32 pipes (som nogle mener) - men i hvert fald har den både højere core & mem clock. Og så kan de +10000 i 3DMark05 måske være inden for rækkevidde med et enkelt 7800 GTX.

Hvilket er det som R520 pt. rygtes at levere. Så det skal nok blive spændende.

Jeg tror ATI's forsinkelse mht. R520 skyldes at de vil have Crossfire til at virke godt først. Derved kan de (måske!) stjæle kronen med 2xR520 - imod NVIDIAs 2x7800GTX.

Det er dog svært at spå om ydelsen af R520. Har den fx. "unified shaders" (som nogle rygter siger) så kan det være tætved umuligt at bedømme "32 pipes" af sådan type!

Ergo har vil jeg vente og se indtil både R520 er dukket op - og lidt til. Så får begge leverandører lejlighed til at bevise at mine penge bedst er placeret i deres produkt.

For som altid kommer konkurrencen os forbrugere til gode *G*

Go4it: Jeg har også et X800XL PCIe. Jeg afventer og ser om det bedst kan betale sig (ydelse/kr) at købe et Crosfire MB + Crossfire X800XL - eller om man skal gå direkte efter R520.

En ting er sikkert: Når R520 og dens søskende lanceres vil vi se flere PS3.0 spil dukke ret hurtigt. Jeg så allerede en nye titler der direkte kræver PS3.0.

I den lys tror jeg mere på at udskifte mit X800XL med et R520 i stedet for at købe et X800XL XF (Crossfire) ekstra (så kan man også undlade at investere i et XF-MB vil man vil).

Mandak - ( #200507152006 )
Skrevet 15-07-2005 Kl. 20:06
Regn med at R520 bliver hurtigere eller billigere end 2xX800XL.
I øvrigt skulle forsinkelsen skyldes lidt problemer med 90nm fabrikations processen, der var lidt problemer med at få en ordentlig yield. Men det skulle være i orden nu, med 3. forsøg og i følge Digi Times forventer ATI at kunne lave masse leveranger i midten af 3. kvartal. (nok sidst i august, først i september).

Man...

Zilvertail - ( #200507181217 )
Skrevet 18-07-2005 Kl. 12:17
Det lyder sq godt alt sammen men hvordan kan du lave en test (hvordan kan de lave en test), på x700 og x300 hvis der ikke er lavet crossfire kort i deres serie??

btw lækre artikler du får lavet :D

Mick - ( #200507181948 )
Skrevet 18-07-2005 Kl. 19:48
Som jeg "læser" original-artiklen så virker det heller ikke helt korrekt hvis der anvendes non-Crossfire kort ("Not normal .. surface!").

Derimod er der nok ikke noget i vejen for at ATI kunne lave X700 og X300 kort *med* som er Crossfire kompatible (kræver den ekstra Crossfire chip).

Det er ikke selve chippen der sætter begrænsningen - ATIs GPUer har i nogen tid nu understøttet multi-GPU.

Mick - ( #200507221003 )
Skrevet 22-07-2005 Kl. 10:03
Ser ud til at AnandTech har gravet videre i sagen:

http://www.anandtech.com/weblog/default.aspx#231

"ATI distributed a special driver to their partners prior to the Computex launch that was designed to simulate CrossFire performance, by only rendering odd frames (effectively doubling the frame rate and simulating AFR performance). Although we can't confirm that we also ran with this driver back at Computex, chances are we probably did. But more importantly, the reviews you've seen where a pair of slave cards are used aren't actually testing CrossFire, they are simply simulating the performance of CrossFire by rendering half the frames.

We have learned however that the performance of this special driver is actually virtually identical to AFR performance with CrossFire actually working, but it is important to understand that when CrossFire is eventually released - you won't be able to just flash the BIOS on a slave card and have it work as a master card. And obviously, you won't be able to use just any cards in CrossFire mode, you'll have to stick with a X850 or X800 master card. "

M.a.o: Man kan ikke regne med denne DOOM3 Crossfire benchmark - den er allerhøjst vejlededende.... ;o)

Mick - ( #200507231335 )
Skrevet 23-07-2005 Kl. 13:35
AnandTech har lige testet Crossfire. Denne gang er det en "rigtig" driver ;o) - og ikke en simulering!! Det ser slet ikke så tosset ud (trods et par quirks).

Mandak - ( #200507231835 )
Skrevet 23-07-2005 Kl. 18:35

SKO - ( #200507252003 )
Skrevet 25-07-2005 Kl. 20:03
Okay jeg har været lidt væk fra hardware scenen et stykke tid, men når nu NVIDIA' med deres SLI skal bruge to PCI-e porte(eller hur?) så kan jeg ikke forstå at specifikke bundkort der kører med ATI Radeon Xpress 200 chipset' ikke har to PCI-e slots... fx.:
http://www.gate2prices.dk/hardware/hardware-vis.asp?Kode=H016633

el.

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=310814

Kald mig idiot, men hvordan skal man så få to kort ned i samme maskine?
/SKO

Noa Roderic - ( #200507271243 )
Skrevet 27-07-2005 Kl. 12:43
Hvor ligger R9800 Pro henne i denne konklusion? For husker da stadig da jeg fik 18.000 p i 3dmark01se.. Læste lige en artikel med de nyeste grafikkort som fik fra 20.000 til 25.000p.. i 3dmark01se..

Tai Vertigo - ( #200508011932 )
Skrevet 01-08-2005 Kl. 19:32
God artikel, men der er et par svipsere.

Jeg savner enheder i bunden af alle de "blå" grafer, det var først da jeg kom til den sidste graf jeg fik bekræftet at mit gæt på FPS var korrekt.

Sidste sætning i 4. afsnit:
"men det kan vides ikke med sikkerhed."" >> "men det kan ikke vides med sikkerhed."

Umiddelbart inden "Testresultater":
"dette understøtter teorien, at ATi har lavet denne kunstige begrænsning" >> "dette understøtter teorien, om at ATi har lavet denne kunstige begrænsning"

Jeg blev også noget forvirret da jeg så testresultaterne for jeg havde ud af første afsnit læst "det ikke er tilfældet" at Crossfire skulle være endnu mere effektiv end SLI. Men det er måske bare mig???

Steger - ( #200508111249 )
Skrevet 11-08-2005 Kl. 12:49
Noa Roderic
3dmark01se er meget cpu afhængigt, og afhænger ikke særlig meget af grafikkortet. Men prøv bare at teste et 9800pro og et 7800GTX i 3dmark05...

Skriv kommentar
Vi har desværre måttet deaktivere vores gæstebrugerfunktionalitet midlertidigt pga. spam.
Vi håber at få det igang igen så snart vi får lavet en bedre løsning.
Indtil videre er man nødt til at registrere sig som bruger, for at lave kommentarer.

Tryk her for at registrere dig som bruger.

Tryk her for at vende tilbage til forsiden.
Valid HTML 4.01 Valid CSS 3
Copyright © Edb-Tidende 2004-2016
Du skal være logget ind for at kunne deltage i afstemningerne.
Klik her for at komme til login siden.